Kundalini joogast

/Kundalini joogast
Kundalini joogast2020-03-10T07:33:30+00:00

Kevadine toimumisaeg selgumas…
Saue Somaatikumis

Varane hommik (kl 4.00-7.00) on energeetiliselt eriline aeg ning siis oleme ka ise kõige puhtamad ja vastuvõtlikumad. Hommiku-sadhana aitab ületada meele duaalsust, loob spirituaalse valmisoleku, aitab integreeruda ja pühenduda ning loob meditatiivse meele. See on kogemus, mis puhastab sügavuti ja laeb Sind pikaks ajaks!

1. Alustame Japji lugemisega, mis kestab ca 20 min.
JapJi Sahib on imeline poeem, mis tõstab hinge kõrgemale egoistlikust pimedusest ja viib ta tagasi tema tõelise jumaliku olemuse juurde. Japji õpetab, kuidas siin maailmas elada nii, et igapäevased toimetused ei muutuks koormavaks. Japji õpetused peaks sulandama igapäevategemistesse kodus ja tööl, samuti mediteerimisse. See on gurmukhikeelne poeem, mis koosneb 40 paureest (salmist), harmoniseerib 5 elementi, 8 tšakrat ja 10 keha, annab selgust meeltele ning täidab südame rahu ja armastusega.
Japji on Sikhide palve, mida loetakse varahommikuti. Joogi Bhajan on öelnud: kes mõistab Japjit, mõistab kogu jumalikku tarkust.
Japjit võid lihtsalt kuulata ja selle ülendavas vibratsioonis mediteerida. Kui soovid kaasa lugeda, leiad prinditava versiooni SIIT (9 lk).
SIIN (vt Downloads) on kuulamiseks esimesel plaadil muusikaga Japji ja teisel ilus inglisekeelne tõlge.

2. Järgneb tavaline joogatund.

3. Peale lõdvestust laulame ca 1h Veevalaja ajastu mantraid. Need on 7 võimsat mantrameditatsiooni, mis aitavad meil kiiresti ja valutult kohaneda uue ajastu vägevate energiate ja suurte muutustega. Mantrad ja tõlked leiad SIIT  (prinditult kohapeal olemas).

4. Pärast sadhanat naudime soovijatega joogateed ja vestlusringi.

– Võta kaasa vesi, pleed, joogamatt (mõned olemas ka kohapeal) ja avatud meel! Võimalusel tule söömata. Hommikul luba endale nii kodus, teel kui kohale jõudes vaikust ja rahu.
– Transpordi osas koopereerume, anna teada, kust vajad või pakud küüti!
– Riietus võiks olla mugav, hele ja ka ilus, kuna sadhana on “kohting oma hingega”. Võid kanda nt talismani või lemmik ehet.
– Energiad on intensiivsed – palun kata pea (toru)salli, rätiku, kapuutsi või õhema mütsiga.
– Panuseks võta kaasa veidi sularaha, summa on annetuslik – vastavalt võimalusele ja soovile.

Anna palun osalemisest teada raili@simran.ee, SMSiga või messengeris!
Sat Nam
Simran Preet Kaur

Sissehäälestuseks: 

Adi Mantra ühendab su Kuldse Keti ehk kõigi eelnevate õpetajate ja gurudega. See aitab avada energiakanalid ning häälestuda oma kõrgemale minale:
ON(G) NAMO
Minu hinge tarkus, ma kutsun sind!
GURU DEV NAMO
Lõputu loov teadvus, ma kummardan su ees!

Mangala Charn Mantra hajutab kahtlused, avab südame ning tagab turvalisuse ja kaitse:
AD GURAY NAMEH
Ma kummardan ürgse tarkuse ees.
JUGAD GURAY NAMEH
Ma kummardan tarkuse ees läbi aegade.
SAT GURAY NAMEH
Ma kummardan tõelise tarkuse ees.
SIRI GURU DEVAY NAMEH
Kummardan suure nähtamatu tarkuse ees.

Yogi Bhajani loodud mantra, millega saadame toetavat energiat kõigile, kes puuduses kannatavad:
MAY THE LONG TIME SUN SHINE UPON YOU      Igavene päike on su kaaslane
ALL LOVE SURROUND YOU                               Armastus sinu sees
AND THE PURE LIGHT WITHIN YOU                  Tema valgus hele taevane
GUIDE YOUR WAY ON                                      Näitab sulle teed

Väljahäälestuseks:

Bij Mantra aitab talletada harjutuste-meditatsioonide mõju ja toob sind õrnalt tagasi tavamaailma:
SAT NAM (tõde nimi)
Tõelisus on minu identiteet.

Kasutan tunni lõpus ka tänu ja õnnistuse mantrat: WAHE GURU JI KA KHALSA WAHE GURU JI KI FATEH

Kui oled beebiootel ja seni joogatanud vähe, siis soovitan alustada rasedatejoogast!

Kui oled edasijõudnud joogi ja su keha on kundalini joogaga harjunud, võib raseduse puhul teha harjutusi ilma eranditeta kuni 120. raseduse päevani, kui ei ole terviseprobleeme.

Kui sul on või on olnud tõsisemaid terviseprobleeme, siis on soovitav konsulteerida arstiga enne kui alustad ükskõik millise kundalini jooga versiooniga. Siin on lühike nimekiri mõnedest haigusnähtudest:

  • varasem nurisünnitus
  • varasem abort, mis tekitas terviseprobleeme
  • veritsemine või muu näitaja võimalikust nurisünnitusest
  • nõrk emakakael
  • kõhukrambid või emaka kokkutõmbumine

Kui sa mõnel muul põhjusel ei tunne end kundalini joogat tehes mugavalt, peaksid alustama õrnema rasedate joogaga.


Peale 120. päeva tuleks vältida:

  • Joogi Bhajan: Peale 5ndat kuud väldi lapse asendit (Baby Pose) ja lisaks kõiki gongimeditatsioone.
  • peale 36ndat nädalat väldi seisvaid elunärvi venituse harjutusi. Need pea alaspidi asendid võivad esile kutsuda lapse sattumist tagurpidi asendisse.
  • harjutusi, mis loovad survet kõhupiirkonnale (näiteks vibupoos, stretšpoos, kõik harjutused kõhuli lamades jne).
  • harjutused ja pranayamad, mis kõrgendavad vererõhku (pulss ei tohiks minna üle 140 löögi minutis).
  • Tulehingamine. Joogi Bhajan on öelnud, et kerge tulehingamine on lubatud esimesel 3 kuul, kui tervis lubab, kuid alati võiks enne konsulteerida oma arstiga.
  • Suur lukk, diafragmalukk ja juurelukk. Ainultvaagnapõhjalihaste pingestamine on lubatud enamus puhkudel ka raseduse ajal ning peale rasedust.
  • jalatõsted (tohib teha ainult külili lamades).
  • kõik tagurpidi (pea alaspidi) asendid, näiteks turiseis, peapeal seis ja kätel seis.
  • Sat Kriya
  • Väldi ka selili lamamist peale 6ndat raseduskuud, kui kõht on juba kaalukam. Lapse raskus surub sinu vena cavale, suurimale veenile sinu kehas. See võib põhjustada madala vereringluse kogu kehas ning peapööritust. Parim asend tõhusaks vereringluseks on vasakul küljel lamamine. Kuid ei tasu ehmatada, kui avastate end magamas selili. Proovi magada toetades oma keha patjadega.
  • külm dušš peale 7ndat kuud.
  • venus kriyad. Harjutused partneriga on OK. Valge Tantra jooga on lubatud, kuid tuleks eelnevalt konsulteerida läbiviijaga.
  • hinge kinni hoidmine peale väljahingamist.
  • staatilised sääretugevduse poosid.
  • harjutused, mis võimendavad juba olemasolevaid nõrkusi või vigastusi sinu kehas.
  • rasked mürke vabastavad/väljutavad harjutused

Põhilised harjutused rasedatele: lihtne asend, liblikas, elunärvivenitus, kass-lehm, kükitamine, selgroopainutused, harjutused kätele, õlgadele ja kaelale, lõdvestus (peale 5ndat kuud küljel), teadlik hingamine.

Rasedate (kundalini) joogat saab praktiseerida:
Evelyga Sauel, info siin
Sukhdev Kauriga Dharamsaalis, info siin
Merit Rajuga Õnne Laboratooriumis, info siin

Kaelalukk hoiab energiat, mis on loodud ajutüve ülemises osas. Istudes sirge seljaga tood lõua veidi kaelale lähemale ja sirutad kaela tagumist osa taeva poole. Rind on veidi tõstetud ning näo- ja kurgulihased on lõdvestunud.


Diafragmalukk 
masseerib sooli ja südamelihast, avab südamekeskust ja stimuleerib päikesekeskuse energiat. Hinga täielikult välja, tõmba alakõhtu üles ning selgroo poole. Nabapuhkt kokku ei tõmbu, aga see kerkib ja rinnak on tõstetud.

Juurelukk on vajalik praana ja apana segamiseks nabakeskuses. Samuti stimuleerib see seljaajuvedeliku voolu. Kasutatakse sageli harjutuste lõpus, et salvestada harjutuse mõju. Juureluku rakendamiseks tõmba kokku vaagnapõhjalihased – lahklihapiirkond, pärakuümbruse, suguorganite ja uriini kontrollivad lihased. Nüüd rakenda ka nabapunkt ehk pinguta alakõhulihaseid.

Suur lukk: kui rakendatud on kõik kehalukud korraga.